JOM JOIN BLOG SAYE!!

01 June 2010

AsRaMa OoOo..AsRaMa

aiseh malam2 asyik lapo jew...dh sental APPOLO berbungkus2...COKLAT..berplastik2 pon x hilang lapo...mst pewot nieh mintk MEGGI..hahahha....

ini sume gara2 makn lunch pada watu petg jam 4pm somting...kami ber5(aku, ida, eta, fiza,zaty) masak2 kt umh Pn Samsah(thanks a lot Pn Samsah). rumah dye dekt je dgn A&E(emergency)..menu favorite aku mst la "Bihoon Goreng Ayam"...perghh..sedap smpai 3-4 pinggan aku makan...sekali dgn pinggan2 aku rase nk telan..waakakaka....

jam dh menunjukan jam 11pm lbey2, aku bukak laci ambil APPOLO LAYER CAKES peisa pandan...pastu baring2 layan facebook, then buka laci smula carik ape lgik yg best..tp stock dh lame x updates lorr...adeyhh..x leh bla kelaparan menjelma...

ader lah mmber nieh punyer "rice cooker"..jeng3x....misi memasak meggi + kari daging dlm tin(pemberian akk JM)...dengan sesedap rasenya aku memask lah meggi didlm rice cooker...
bahan2nya ialah:

1. tumis bawang besar+ perencah nasi goreng ADABI

2. masokan air sesuka hati

tunggu hingga mendidih....ader la lbh kurg 15mint..lame jgk tue..lapooo....

3. masokan perencah MEe SEGERA (pemberian mira adik+ eta)

4. masokan mEE & tunggu smpai empuk cket...

5. sedia untok dimakan...yummmy..


kari daging(rase mcm kari daging kenduri kawen..serius wa ckp nieh..)


 meja study aku jadik dapo sementara...


 hasilnya...kari daging kenduri kawen...sedap!!!


ermmm...pewot pon dh kenyag..hati pon riang..tiba2 menyesal sbb makn malm2...ades..esok aku mst g GYM...waaaa.....

ape2 pon...aku nk ucapkan TERIMA KASIH yg x terhingga kpd Pn Samsah sbb bagi permission kt kteorg memask kt umh beliau...terima kasih sedekah bawang + cili api + telur + lada merah + gas + sos&kicap + rempah ratus + segala yg termakn terminum terambil x sengaja...next tyme cuti2 panjang ker pendek ker..kami tumpang mask lg yer....ehehhe


fiza nk bli rice cooker??ermm...bgus cdangan beliau..esok nk usha la harga dye..hehehe...jgn bg taw sp2 ekk..x pasl2 kne enekdott sume...








No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~