JOM JOIN BLOG SAYE!!

05 February 2011

Shamira @ Semporna

Happy Chinese New Year!!!! kebaBOOM…

Tahun kedua aku meraikan tahun baru cina di Sabah dan merupakan tahun terakhir aku berada disini.uwaaaa....sungguh sedih wooo....

Kolej dah kosong, senyap sunyi sepi terasa. Amat membosankan kalau tak ada arah tuju nak pergi. Bagi bebudak yang duduk area Sabah memang mudah bagi mereka untuk balik kampong jumpa family tercinta. Kepada bebudak yang bukan duduk area sabah ni amatlah rumit untuk pulang ke kampong halaman dengan cuti setakat 4 hari je. Bagi la cuti sebulan ker baru puas ati nak balik..leh dating lame2..ahaks..

Terima kasih cik eda sebab ajak saya bercuti di Semporna. Tempat yang sama kita pergi masa Chinese New Year pada tahun lepas. (Teringat kisah duka yang amatlah spoilkan holiday kita).Tapi yang kurangnya holiday kami tahun ini, hanya aku dan cik eda jew yang pergi bercuti. 

Fieza tak dapat join sebab terpaksa teman kawan dia di rumah (nak bawak takot banyak songeh lak), Eta berada di lahad datu (miss u eta), Emma macam biase lah pergi rumah suaminya di kota kinabalu, seorang lagi kawan aku tu pergi bercuti senyap2 kat mana ntah…aku tak nak ambik taw pon…lalalala~~

Hanya bebekalkan RM20 ringget jew macam2 tempat menarik aku lawati di Semporna.Terima kasih Dr.Z sebab bawa kami pusing2 Semporna..hehe

Day 1st:
Naik bas dari Tawau to semporna RM10, then berjalan ke kg Pangkalangan tengok laot yang kaler biru2 , then jalan2 ke Tampi-tampi. Tapi hujan pulak. Hujan reda je kami bergerak ke Floting, take pic etc. 
Solat magrib, ke Tampi-tampi semula untuk dinner...makan seefood lah best sambil menikmati pemandangan laot yang gelap gulita..ahaks.. Balik ke Tanjung Kapor untuk bermalam di Kuarters student bersama cik Fieza.


Kepada cik Fieza: Rumah awak nampak menakutkan la, saya nak mandi pon tengok kiri kanan atas bawah...Tapi saya dah penat saya selamber je tido..huhu

Day 2nd:
Breakfirst nasi goreng kampong made by cik Fieza,then bertolak ke bukit tengorak untuk mendaki bukit.. 614 anak tangga woo kena daki…penat macam nak tercabot lutot tapi berbaloi la best sanggat view dia (kalau buat pic wedding outdoor stylo giler). 
Solat zuhur, lunch di kedai yang masak ala kadar jew dan akhirnya kami menaiki bas untuk pulang ke tawau..

Sungguh penat menaiki bas (van burok) dah la sempit, kerusi keras !@#$%*&^geram je ati. Aku beli tiket bas besa tapi dapat naik bas kecik sungguh tidak fair.

Ini lah pic2 yang aku sempat upload kan…


Kg Pangkalangan













Floting







Tampi-tampi













Bukit Tengkorak


























Moral of the story: hargailah Malaysia yang kaya dengan tempat2 menarik, hayati dan kagumi tempat sendiri, jagalah kebersihan alam sekitar kita demi anak cucu cicit dimasa akan datang..




So ada dua hari lagi cuti untuk tidooooooo…
Marilah kita sama2 membesarkan badan..ahaks!! i like =)

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~