JOM JOIN BLOG SAYE!!

02 March 2014

Nurse bukan manusia ke?

Ramai orang nak komplen kerja nurse tak bagus lah, nurse jahat lah, nurse lalai lah, nurse itu, nurse ini. Aku dengar pon stress.

kerjaya nurse ini bukan mudah beb, berhadapan dengan orang awam yang tak akan rasa puas dengan layanan yang diberikan. Kita tak senyum pon dieorang komplen. Korang rase??

Pengalaman aku kerja diwad pediatric hospital besar sangat mencabar. Hospital besar maksudnya hospital pakar yang akan menerima beratus-ratus pesakit dalam satu hari. Imagine that?

Pekara yang paling aku benci ialah bunyi bising, sebab tahap kemarahan aku akan memuncak bila keadaan bising. Tapi sejak aku kerja di wad pediatric ni aku kena tahan bunyi tangisan kanak-kanak yang berpuluh-puluh orang, nak kena sabar dengan kemanjaan budak-budak. Nak kena tahan dengan bau hancing. Korang rase korang boleh handle tak?

Kedua aku kena tahan dengan kutukan relative pesakit, ada yang kata nurse ni garang lah, nurse ini tak senyum lah, dan ada juga yang cuba nak mengorat aku. hmm.. sabar je lah. Sebagai seorang nurse, aku sangat professional disamping beringat aku sudah bertunang..hehe

Pekara paling menjengkelkan aku ialah “taik pon nak ditimbang ke nurse?” nak je aku sound balik, ingat aku suke sangat nak timbang pampers orang?? Pekara macam tu pon boleh membuatkan aku stress ok. Nama pon kanak-kanak/bayi, dieorang bukan reti kencing kat tandas sendiri, kalau ditanya pon bukan taw menjawab. Nak mengira jumlah dieorang minum dan kencing setiap hari pon aku rase sangat rumit.

So..Tak baik la korang nak cakap nurse semua jahat, tak boleh pakai. Ka
mi telah didik oleh pengajar-pengajar yang sangat professional. Jagan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Jangan disebabkan silap seorang nurse, semua nurse dipersalahkan. Kadang-kadang orang tak taw, nurse juga manusia, ada rasa letih, rasa marah, rasa meluat, segala-gala perasa ada..hehehe

Letakan diri korang di dalam diri seorang nurse sebelum korang nak complen macam-macam. I’m tired of all this lah…




No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~