JOM JOIN BLOG SAYE!!

16 August 2009

sensitive tol aku nie....

memg mengkagumkan novel karya"siti rosmizah" yg bertajok "andai itu takdirnya"..
novel nie memg menyentuh perasan & naluri aku sbgai seorg perempuan...
aku ase novelis nie memg dh berjaya membuatkn hati setiap org yg mmbace karyanyer menangis dan bahagia...begitu menusuk kalbu...
adakah hina seorg perempuan kampung yg miskin dihadapan lelaki kacak yg kaya??adakan rendah maruah seorg perempaun kmpung dimata org2 kaya??adakah wajar seorg isteri diberi layanan kelas bwahan yg lebih rendah dari seorg hamba???adakah ego seorang lelaki yg bernama suami terlalu tinggi sehingga sanggup megheret isterinya keluar rumah semasa sarat mengandung??
cerita nie betul2 menhayat perasaan aku sbgai seorg perempaun dan juga bakal ibu...adakah kuat hati aku untuk harungi segala liku2 hidup akan datg??
aku takut aku akan rebah bila aku x mampu berdiri menghadapi kenyataan...aku takut nk menghadapi mase akn datg yg x mungkin mencipta bahagia...
sampai bengkak mate aku nanges bila aku bace novel nie..memg aku bg five star lah kt novelis nie nie...die dh berjaya mengusik jiwa aku nie...
aku harap sgt x jumpa lelaki mcm syed aizril yg ego, sombong, bongkak, kasanova, playboy..n sume yg buruk2....dan aku harap jiwa aku kuat seperti Aleya yg sanggup menebalkn muke menagih kasih disarang harimau...dendam tak akan hilang kalu kita x berusaha meleraikannya...

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~