JOM JOIN BLOG SAYE!!

12 May 2010

HappY nursING day

sepuluh bulan lima belas hari aku bergelar student nurse@JMP NUR SHAMIRA...hari ini bersamaan 12hb mei 2010 (rabu), sambutan "nurses sedunia" buat pertama kalinya aku sambut...

aku mengucapkn tahniah kpd diri aku sendri kerana berjaya menjadi nurse pelatih yg tabah menghadapi saat dibuli..dimarh..diherdik...dihina...dicaci oleh staff yg snior...tahniah juga aku ucpkn kpd kwan2 seperjuangan x kira super duper snior, super snior, snior, junior n freshi2 sekalian kerana kerjasama yg diberikan...

hari ini, aku berjanji akan menjadi contoh terbaik kpd semua org...aku akan belajar sungguh2 mencapai saat kegemilangan di KJMT ni..aku akan menjadikn diriku top listed of nurses colege in sabah..Insyallah...
berbalik pd cta nurses day..knp nurse x dpt cuti sempna hari nurses day??? bayangkn lah hospital, klinik, klinik desa kosong dgn manusia beruniform serba putih...ape lah yg berlaku agknya??? x dpt nk bygkn kes2 emergensi doktor terpaksa buat sorg diri...demi pesakit2 yg tidak berdaya...aku menguatkn diri untok pg bekerja hari ini...kerja..kerja...n kerja sajalh yg mampu aku buat...

perkara paling kejam berlaku pd nurse....knp x de sorg pon say thank you pd nurse yg merawat...knp nurse dipandang sebelah mata???x fikirkah dyeorg kalu nurse tiada...sp yg nk berlari2 tarik katil..tarik tlori rawatan..nk memberi ubat2 yg hnya "dioder" doktor...nk mencuci berak kencing pesakit, yg nk mandikan pesakit yg terlantar..yg nk beri makan minum pesakit...mesti tiada yg sanggup kn,hnya org yg kuat n tabah saja dpt tahan....berat sgt kah untok mengucpkn terima kasih pd nurse???alangkah bahagianya kalu nurse itu dipandang tinggi setarf dgn doktor2....

walau bagaimana pon...pekerjaan seorg nurse paling bertuah kerana sikpnya membantu sejajar dgn konsep "KAMI SEDIA MEMBANTU"...akan dapt balasn di akhirt kelak..aku harus bekerja dgn iklas n jujur untk mendapt keberkatan drpdnya....

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~