JOM JOIN BLOG SAYE!!

28 July 2010

BuaT si pEmErHAtI

aku melihat putaran kipas yg mendingginkan tiap baris liang..
sejuk sesejuk hati ini yg terpujuk oleh perlakuan...
tiap baris adalah niat yang melintang dihadapan, dikiri, dikanan jalan...
menunggu dikutip tanpa kehausan dek kedinginan...


knp mest aku mencari sipemerhati sedangkan sisetia memunculkn diri...
adakah aku buta dgn semua sifatnya??
knapa aku masih tidak berdaya mengidupkn lilin yg dulu aku padamkn??
arghh..aku bosan dgn hidup ini..sering diperkotak katikan dgn kata2 dusta..


satu..dua tiga...aku lepaskn seperti melepaskan keluhan...arhhh...aku keliru...
mungkin ada sesuatu disebalik perlakuan??mungkin ada sebuah erti disebalik kata2...
senyap bukan bermaksud suka...bukan juga bermaksud cinta..tp tunjuakan aku apa maksudnya??
adakah seindah yg aku gmbarkan??mungkinkan semerdu percikan hujan...


jangan menyiksa jiwa ini kalau kau tidak ingin mendekati...
berdustalah pada aku sekiranay ia menyenangkan dirimu....
tidak katakan tidak..benar aku setuju..
aku redha..akan aku relakan tumbangnya perpohonan...


tetapi...sudikah kau menyelami segenap ruang dihati ini semula...
akan aku pastikan ada sinar dipedalaman...tp apa kan daya...kau masih curiga....
perlakuan yg tidak diduga menyekat kebenaran yg asli...
adkah intan atau kaca yang kau akan persembahkan..


seuntai manik halus membasahi dahi...berkeringat..
segenap ruang gelap, malap tiada cahaya menembusi...
hati ini buta..


benarkah hatimu dipilih untuk aku cintai???


~MR~

1 comment:

thanks my dear friends~~~