JOM JOIN BLOG SAYE!!

10 March 2010

jalan-jalan minum ABC

ABC air batu cmpur dgn ais parut..yum3x..sedap gler kalu dpt time panas terik kn...kt sini air batu cmpur dia mcm abc rock kalu kt tempat aku..biasa je kn...heran...tp sedap laa...air buah cmpur susu cair..singget jew secawan..tp kalu kt bnda susah nk carik kecuali time puasa la..sume juadah yg aneh2 ader..hehehe

kami berlima berjaln la nk crik gula kt kedai...kne merentasi denai, sawah, ladang, estet, sungai, longkang, parit...hahahaha...tu zaman dulu2 lah..skrg jaln tas tar sudeyy....
mahl gler gula skrg..RM2.15 sen..15sen pon nk kira ker..adeyhh...kt kdai bapak aku free jew..hahahaha...agaknya 15sen tuh cos penghantaran dri bnda g kuala nieh kowt..huhuhu..
duet collection kteorg dh nk hbes..kteorg kt sini de sebuln 3minggu lgk...adeyh..aku bukn seorg accountan yg bijak mengurus wang...
kalu sorg RM40 x 5= RM200/60 = +-RM3 satu ari..ermm...tu pon hbes dh duet.
adess...sume gara2 harga gula yg sgt mahal..hahaha...
nk kua bnda sebuln sekai...ermm...jauh tol la bnda tuh...kalu leh jaln kaki x pe jgk..mamy tolg2...


penat berjaln kteorg singgah la kdai makn...mira n azira bli mi hun sop..die ckp best gler..aku pon x rase..myb sedp lg aku bwat kowt..hahahaha..pujie dri sendrik laks aku nih...
aku bli sanggar@pisang goreng singget...
yg aku terkejot singet dpt 11 biji???? kalu kt depn suvey tu singet dpt 6 kadg2 jew dpt 7...x sedp lak tuh..ranggup plastik je lebey...naseb beik aku x mati tercekik makn plastik..hahha

smbil jalan2 aku pon take pic2 kt sini..umh die style lah..tinggi2 blake..n3 aku nk bina rumah style mcm ni lah...hahahaha

ape2 pon aku suke dok sini..sume peramah blaka..akk JM pon baik gle..umh kteorg pon selesa...tp kalu dpt blik pt seraya lg syokk..ahahah

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~