JOM JOIN BLOG SAYE!!

12 August 2010

Selamat Berpuasa!!

hari nie hari pertama aku berpuasa pada tahun ini, tp merupakan tahun kedua aku berpuasa jaoh dari keluarga..hurmm...bosan laa x dpt makn sedap2...tp ok jgak..leh jgak aku mendietkn diri yg serba gemok ni..hahahhaa


dimulakan dengan niat pose sebulan...aku menyuroh rakan2 menadah tangan dan aku mengimamkan bacaan doa berpuasa sebulan...takot tertido dh lupe nk niat kn...


pada kebiasaannya aku memg jenis mals giler nk bagon sahor...dh la pahala bersahor aku x dpt..suboh pon kdg2 jew ada..wakakaka...teruknya si shamira getek nih...disebabkan aku kerja shift pagi, aku mals la nk bgun sahor...kol 3.30pg kowt...x larat la...so malam sebelom tido aku bantai pisang goreng 2 ringget...hajat hati nk mam bege..tp abg bege x jual lak....


aku pergi lah kerja dgn mata stimm tilam+bantal..lau dpt tuh memg kelaot laa....hahhaha..tgk bed kosong kat wad dh meransang aku nk tido..adesss..lame aku rasakan jam tuh berdetik...nk tunggu jam 2 ptg tuh mcm nk tunggu berbuka pose...ye la kt wad mne r boleh nk duduk2 bersembang..KERJA...KERJA..KERJA...adoiii...




bila jam dh menunjukan over shift aku...suppp..sepantas kilat aku bla dri wad...lantak la dyeorg yg dibelakang..mals aku nk tunggu2..katil dh menyeru2..hehehhee


smpai je bilik..ingtkn nk wash uniform 2 helai yg x cuci dari semalam campo baju2 yg sebaldi banyaknya...tp setan nieh menghasut untok tido...eh pose2 mne de setan...aku la yg setan upenyer..wakakaka....tidor lah si shamira angot nieh smpai jam 5ptg....


eyda dh 5---6 kali masok bilik...nk ajak g bazar ramadan depan hospital la kunun...aku dgn semangat berkobar2nya mandi....nk kejarkan cheese cakes...yum2....fav tu...tp hatiku hampa..kedai makcik tuh dh clean & clear...adess...dyeorg bli awl2 x pose ker....geram2....lebih geram bila aku nmpak si theepa dr keling tuh...!@#$%^


aku just beli la air soya+jagung...teringin sbb td kat wad ader patient tuh minum depan aku...hampeh tol...naseb beik aku kuat iman...lau x dh open table dh dgn akk tuh...hehehe




sebelom tunggu berbuka pose...aku tgk la cte "Jejak Rasul"...best siot cte tu...rase diri ini hina sbb x taw sejarah islam...bongek tol...lau kat kampong aku x layn sgt cte tuh...sibok layan laok2 nk makn buke n3..aku kn rajen mask..cewahh..kunun jew...insaf lah shamira....




yg paling terbest skali kt sabah nieh..berbuka awl...yay...6.30pm kami berbuka...laok ayam mask kurma + sayo kangkong + kurma sebiji + lengkong a.k.a agar2 milo siket(mcm buat taik gg je) + air bandong + buah tembikai susu...burbbbb...kenyang air je aku nieh (bandong+soya jagung+teh+air sejok...)...hehhee


terawih tyme....


imam tu rock laa..laju je dye solat...jam 8.45pm dh hbes 8rakaat...dh la sweet...alangkah bestnya aku dpt laki mcm tuh...sejok jew ati tgk...hehehhee....esok ustaz jgn dtg laa...luse baru dtg eh..sbb lusa sy keje pg...hehehe 


azam aku tahun nieh nk tahan pose..x mo ponteng kalu x boleh ponteng...lau x pose x dpt wet rayer..eh ader ker org nk bg aku wet rauer dh beso gapak2 nieh???huhu....aku nk g solat terawih bila keje shift pg....
cayok2 shamira..semoga kau bol buat...hehhehehe...

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~