JOM JOIN BLOG SAYE!!

12 October 2010

Honda EX5 Udin..


Kemarin aku mendapat satu MMS dari nombor emak.. MMS tu menunjukan gambar sebuah motor Honda Ex5 Dream seprti dibawah:



Hati aku mulai tak senang dan aku dah menjangka mest abah yang belikan adik ni...Aku pon call nombor mak, adik yang angkat, then aku soh dye call balik(jimat kredit)..hehehe. Bertubi2 soalan aku tanya adik, perasaan cemburu meluap2 nieh (mentang2 adik sorang je tinggal kat rumah semua dye boleh dapat...x fair!!!)
..................................................................................................................

Terkenang kisah dulu.....
1st time aku pandai bawak moto masa aku darjah 4 ke 5 ek...lupe plak..masa tu x de sapa nak ajar aku bawak moto, moto pon x de nak dibawak..kalu rembat moto mak, salur getah tuh memang dah rembat wa punyer badan...adeyhh...Takut punyer pasal aku pendam je la angan2 nak bawak moto. Dulu standart darjah 5,6 baru pandai bawak moto, sekarang baru darjah satu dah g beraya naik moto...hebat budak2 sekarang ni..Tu yang banyak sangat mat rempit agaknyer..huhuhu

Dulu waktu petang2 mak slalu bawak aku g rumah embah kat lubuk sifat dari pt ismail naik moto, aku kan peneman setia dya. Mase tu embah kuat lagi, g menoreh, g kebun, macam2 tempat dye g..sekarang dye dah mengalami fasa penuaan.. Aku harap embah sihat2 je, sebab dye lah satu2nya embah yang aku ada. sebelah abah dah pergi kerahmatullah masa aku kacil lagi..Al-Fatihah~~~~

Nak dipendekan cerita, ada sebuah moto Honda Bulat C60, gempak!!! nampak ringan tapi dengan badan aku yang "kecik" dulu x larat den nak tolak..huhu Terima kasih maksu sebab maksulah yang ajar step nak bawak moto..1st time nak bawak aku memang excited giler..huhu..Aku tekan je clas meluru moto tu langgar pokok sukun depan rumah...pergh..demam teros aku malam tu.. naseb beik embah aku sayang aku, dye pon tolong la urut tangan kaki yang bengkak2...hehehe..aku sayang kat embah aku...

kenangan terindah aku dengan moto nieh...(sekadar gambar hiasan)

1st percubaan aku dah gagal. tapi tiada istilah putus asa dalam diri aku ni...2nd time aku datang umah embah aku try lagi. masa tu aku dengan akak aku mimi, kali nie aku slow2 je 'press'...akhirnya aku dah pandai bawak moto!!!!yay..satu kejayaan yang memberansangkan..huhu Start dari tu Atok asek bising jew sebab minyak moto dye isi asek kering...keje aku dengan mimi la 2, last2 kunci moto disorokan..hahaha

Dulu x mein la moto2 nih (cehh belagak), aku suke race basikal, mein rumah terbaka, mein getah, mein baling slipar, mein acah galah, mein pondok2 + kawen2 ape lagi ek..kalu aku senaraikan semua memang x cukop page la kn..Kenangan paling menyakitkan mase aku race basikal, x dapat kawal kat selekoh teros terbabas, sampai sekarang ada lagi parut kat kaki..Tu belom campo kena libas dengan salur getah dengan batang ubi dengan hanger dan macam2 lagi lah..degil juga aku nieh upenyer..Tapi aku nak ucapkan terima kasih Pn Jumidah sebab aku jadik manusia sekarang..kalu dya x buat macam tu agaknyer aku nieh kat mane ek..Mak aku memang garang, tengok muke pon dah taw, tapi garang2 dye aku x takot sangat. Bila wak lan yang pendiam tu marah aku jadik takot giler..rase nak lari umah pon ada..hahahaha

Melalut lak entri aku nih...

Citer balik pasal Honda Ex5 yang abah belikan untuk adik.. Mak x leh nak kata pe la kn, dah abah yang bagi adik bawak moto g sekolah. Aku pon faham juga la, kampong aku masok dalam, susah abah nak jempot & hantar. Abah pon bz nak g pasar ikan hari2, mak lak bz nak g keje..Kesian adik dok umah sorang2, time cuti sekolah jew baru de meriah kat rumah..Tapi aku x puas hati sangat2, Dulu aku mintak ape2 punya lah susah, sekarang nieh adik boleh oder je nak pe..x fair!!! macam ada diskriminasi disini..wakakaka
Aku dengar suara udin jew mesti aku nak beleter..akak mesti la kne kuat beleter. Aku bkan pe cuma risau dengan adik2 aku semua. Udin dah dapat moto, dah boleh bebas.. tapi aku harap jangan lah adik aku kawan dengan orang yang bukan2..ermm aku x sedar pon aku nieh kuat membebel...ye ke ek???haha...lantak larh yang penting aku hepy..wakakkakaa

Kalau shamira jadi pendiam kn pelik.....huhuhu

3 comments:

  1. biasa laaa...dah besar panjang... memudahkan org tua kita jugak...betui tak??

    ReplyDelete
  2. dye panjang je...besonyer x juga...hahahahaa

    ReplyDelete

thanks my dear friends~~~