JOM JOIN BLOG SAYE!!

08 October 2010

Majalah KJMT

Hampir 2minggu kami bertujuh (cikta,cikpiz,cikesah,cikda,cikma,cikrub) "settlekn" majalah kolej edisi ke 12 nieh nie. Aku sebagai editor, cikpiz dgn cikda sebagai setiausaha, cikesah dgn cikta sebagai grafik, cikma dgn cikrub sbgai "photographer" berusaha bersama2 untuk mencari bahan2 seperti gambar2, event2, idea hiasan, cover page dan banyak lagi..Rumit rupanya buat kerja ni..Terima kasih sangat2 aku ucapkan pada u all sebab sanggup bersengkang mata untuk menyiapkan tugasan...

Sejak aku berkecimpong dalam dunia buat majalah kolej nieh, study pon dah kurang, tido je manjang dalam kelas..satu apa pon x masok kepala...ape lah nak jadik nie shamira..exam x lama je lagi..harap2 dapat la buat yang terbaik..

1st presentation dengan pengarah & all staff, aku rase macam persalah yang banyak melakukan kesalahan..setiap slide ada sahaja yang tidak digemari, complain,dan macam2 lagi laa...mungkin jiwa dya dengan jiwa aku berbeza...Aku semestinya sukakan something yang berlain, menarik dan menyerlah...every magazine kolej nieh lebih kurang sama ja, cover pagenya mesti ada bangunan kolej, lencana & nama kolej...kampong giler..x de evolusi langsong...
.................................................................................................................................

Selepas presentation yang lebih kurang 1jam 30mint tu, kteorang balik la dengan dukacitanya sebab banyak slide yang kena reject.maklumlah nobodies perfect..hehehe...x pe..aku ambik semua nasihat & comments untuk buat yang terbaik....kepada Pn Samsah, thanks sebab sentiasa menyokong kitaorang, thanks juga kerana ambil berat terhadap saya...

sampai je bilik dada aku terasa sesak, sebak, terharu...entah kenapa tiba2 aku rasa sedih teramat sangat, aku call "dya", dengan harapan aku leh tenang..thanks u...Malam tu aku olah balik apa yang pengarah x puas hati & x suka..aku buang tu..tambah ini...dan aku bermalam dibilik warden (nasib beik best, katil queen size, ada ekon.tdo peluk2 cikta dengan cikpiz....zzzZZZZZzzzz).....

Gambar yang kurang dengan kerjasama yang kurang diberikan daripada En Lukas selaku penjaga library membantutkan slide2 kami. semua pengajar cakap En Lukas telah save semua gambar2 peristiwa dan disimpan didalam album kolej, bila ditanya dye jawab TIADA...TIADA...TIADA....
3 kali tanya 3 kali TIADA....fade up gler...susah kalau orang makan gaji buta nieh..patut la gemok...duduk jew kat library tuh berchatting..bikin panas...lastly aku ambik keputusan untuk snap pic sekali lagi..aku pergilah ke wad2 yang berkaitan untuk snap pic...

aku ingat lagi ada sorang patient (pregnant)...time nak buat palpasi abdomen tuh aku snap la pic dye...pastu baru aku mintak persetujaun dya.dye pon dengan coolnya menjawab "ndak payah la masukan dalam majah kamu".......hahaha..bodo tol aku nieh..suke ati je ambik pic orang buatnya dye "sued" aku nanti x ke mati..hahahaha
sorry kepada pelakon tersebot...

lepas ni aku dh x mo join ape2 aktiviti kolej...penat woo...no life..aku x kua bandar pon seminggu..bukan diriku kalu x kua banda..hahaha..

About 90% siap la majalah ni..rase happy bila kerja dah ada hasilnya..thanks kawan2...love u all..kta mintak Pn Salhah blanja makn kat Prominate Hotel ok...hehe...(ish...x iklas tol shamira buat keje..hehehe).

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~