JOM JOIN BLOG SAYE!!

22 September 2010

Kenapa Aku Masih Single??


Aku sendiri x dapat nak jawab soalan ni..mungkin orang akan kata aku memilih,egois tetapi hakikatnya aku sendiri x taw kenapa...Kalau ada jodoh x kan kemana, tetapi kalu kita x berusaha pon x boleh jumpa jgak kn..Aku pon confius!!


Bohonglah sekiranaya aku menyatakan bahawa aku tiada perasaan ingin mencintai seseorang..Aku juga seperti wanita biasa yang ingikan kebahagiaan, belaian kasih sayang, rasa dihargai, dihormati dari kaun Adam. Tetapi kenapa aku masih belum menemui teman yang betul2 aku percaya dan ingain sehidup dan semati denggannya...Teman memg ramai berada disekeliling aku..tp adakah mereka akan terus beada disisiku sekiranya aku susah, ada bahu untuk aku bersandar sekiranaya aku sedih, ada tangan untuk dihulurkan sekiranya aku jatuh?? 



Someone telah menasihati aku " Kita perlu ingat, tak semua orang perfect di dalam dunia ini. Setiap orang ada kekurangan dia. Walaupun seseorang itu mempunyai kekurangan, tetapi disebalik kekurangan itu terdapat satu kebaikan yang orang lain tiada. Oleh itu, berikanlah peluang pada diri anda untuk menerima seseorang". aku setuju dengan kata2 beliau, memg benar semua orang ada keburukan dan keistimewaan masing2...Aku belajar untuk menerima situasi yang baru, tp hati aku belum lagi terbuka...



Paras rupa – Memang tidak dinafikan paras rupa memang perkara yang penting. Kebanyakkan lelaki akan melihat paras rupa terlebih dahulu. Sekiranya perempuan itu mempunyai paras rupa yang menawan dan menarik, takkan tiada lelaki yang terpikatkan? tapi, paras rupa adalah bersifat sementara, yang penting kejujuran dan hati yang ikhlas menerima seadanya..Aku meletakan motto ini didalam diri aku, "setiap manusia dicipta adalah unik!" sebab tu lah aku tidak langsung peduli dengan segala cacian orang..Besar2 aku pon Comel...


Penampilan diri – Even paras rupa menjadi point utama bagi seseorang lelaki, penampilan diri turut memainkan peranan yang penting. Sekiranya wanita  mempunyai paras rupa yang menarik tetapi memakai pakaian yang selekeh, pakai baju macam sekadar ada je, siapa la yang akan tertarik untuk berkenalan lebih rapat. setuju atau tidak??..Aku memg x pandai nak berfesen2 or bergaya sakan, cukoplah sekadar yang mampu...Tapi pada aku, simple is beutiful.belum tentu baju denagn harga ribuan ringgit dapat memikat orang rite??....hehe


Tutur bahasa dan adab sopan – Perempuan timur terkenal dengan adab sopan dan tutur bahasanya. (johorean) Tetapi ada juga yang tidak sebegini. Ada perempuan yang main cakap lepas sahaja seperti lelaki pula lagaknya. Mana lelaki yang tak terkejut kalau perempuan cakap perkara-perkara yang tak sepatutnya. Sudah tentu ianya akan menurunkan saham perempuan itu. Aku nak mintak maaf sekiranya aku tersasul kata, terlanjur bicara, terlebih bahasa.kadang2 aku suka bercakap tanpa memikirkan dahulu apa yang seharusnya menjadi topik perbualan..Patut la orang x nak kat aku...banyak mulut upenyer...


Tidak yakin pada diri sendiri – Perempuan yang masih single sampai sekarang ini selalunya mereka tidak yakin pada diri sendiri. Mereka rasakan mereka tidak layak untuk lelaki itu. Mereka fikirkan tiada siapa yang nak kan mereka...(aku sokong fakta ini)...tapi, Setiap seorang telah dijadikan berpasang-pasangan. Cuma cepat dan lambat je. Yang penting kena yakin pada diri sendiri... Even sebagaimana besarnya badan seseorang perempuan itu, tidak bermaksud dia tidak akan berkahwin. Even sebagaimana kurangnya anggota badan dia, tidak bermaksud tiada jodoh bagi dirinya. Yakinlah pada diri sendiri kerana anda merupakan seorang yang hebat... Ya...aku mesti yakin pada diri sendiri...tp boleh ker??ahaks..x reti laa...


Serik untuk berkapel – Fakta ini memang terjadi pada segelintir wanita atau mungkin segelintir lelaki...Mungkin pengalaman silam telah menyebabkan aku serik untuk bercinta kowt. Serik untuk mempunyai pasangan di usia sekarang ini. Memang tak dinafikan, pengalaman putus cinta merupakan pengalaman yang memedihkan, menyakitkan. Tiada siapa yang akan berasa gembira bila dia ditinggalkan oleh kekasih yang disayang setiap masa..



Mungkin sebab2 seperti diatas kowt yang menyebabkan aku nieh single...Perkara paling aku sedih bila aku menyukai seseorang tetapi cintaku tidak berbalas, malu, kecewa, sedih, macam2 perasaan timbul... Dan aku paling pantang sekiranya kedudukan, taraf keluarga dijadikan isu untuk tidak bersama...Ada apa dengan kedudukan sekiranya tidak bahagia?? 

orang mudah meluahkan perkataan sayang tetapi tidak faham erti setiap bait perkataan...



Hurmm...bilalah putera naik kuda putih nak datang macam dalam mimpi aku tuh...huhuhu...kuat berangan tol aku nieh..smpai terbawa kemimpi2....


3 comments:

thanks my dear friends~~~