JOM JOIN BLOG SAYE!!

07 September 2010

Student + Buku = StuKu

Sedang aku berkemas2 bilik sebab nak Balik Raya aku terpandang sekotak buku-buku aku yang entah biler tahun nak baca...Kalau bahasa melayu tuh lincah jew aku baca, nieh bahasa london..adeyhh..My english not so good larhh..

Mule2 semangat nk bace, setting buku, pen, kamus, kertas beik punya then dah dekat 5baris bace terus loss..hahahahaa..last2 buku jadik bantal...sadis!!


biler aku susun2 macm nie tinggi je tengok dah macam "best student" dah, tapi takot lak meninggal kene hempap dek buku2...

Dh macam library bilik nieh, Tebal buku2 kami, agak kalau bosan mein baca2 buku best juga haha...Seronoknya bila aku dapat mentelaah sampai dari kulit  depan till kulit belakang...khatam 3 kali leh ambik exam final teros tanpa melalui semester2 seterusnya...hahahaha


Kalau aku diciptakan jadi buku mesti aku sedih sebab aku x diperdulikkan, terbiar berhabuk jew...kesiannya kau buku...Tetiba aku teringat karangan time sekolah rendah.."Aku Sebatang Pen"...ahahaha...


Aku sorang je dah banyak macam nieh, kalu 97 orang dak semenanjung balik naik MAS hujung tahun depan macam mane ek keadaanyer??haha Aku ingat nk bawa balik buku laa balik nie.. Kowt2 mak aku nk study ker..hahaha


nielah buku kebidanan, fakta lebih banyak dari gambar. Aku suke blaja dari melihat gambarajah daripada membaca fakta...tebalnya jew dah boleh bunuh anak kucing...BAHAYA!!huhuhu


Anatomi in english version, time exam jew aku buka..hehe

buku ramlah nieh buku favorite aku...Anatomi in malay version, buku nieh senang aku nak faham, dari kulit ke kulit aku dah khatam..tp still x ingat ape yang aku bace..bengong tol...huhu...


buku nieh lagi hebat!!! leh jadi pegawai farmasi kalau aku hafal semua jenis ubat2...tp sekali pon aku x pernh bukak buku nieh...tu yang layak jadik JM je...hehehe


dah macam study untuk ambik JT je..buku nie cerita pasl medikal & surgikal, aku pernah la try2 nak bace...satu muka surat jew aku bace pastu....ZzZZzZZzzzzz...ketiduran plak..



ader sapa2 nak beli x buku yang tebal nieh??? Aku x faham pon ape motif yang nak disampaikn dalam buku nie...adoiii...x pernah aku bace buku yang aneh tuh..kalau Novel tu lain laa..aneh2 pon seronok dibaca..



aku dengan amira(adik) nk jadi pelajar cemerlang dulu2..buku yang x wajib dibeli ni pon aku beli jgak...kunun la nk jadi ahli psycology..so far baru 5 kali aku bace & ketiduran..hahaha



bende nieh adalah benda paling wajib dibawa g kelas Pn.Asiah, kalu x bawa kene menapak g balik bilik ambil...nasib beik la bilik aku dekat aras bawah2 jew...


antara banyak2 buku aku yang tebal, buku prosidur nih lebih merangkumi subjek study aku..tp knapa lecturer x jual buku nieh??? ia amat berguna ketika OSCI..terima kasih kepada snior2 yang baik hati..



naik hari raya nieh, aku akan diajar cara2 merawat pesakit Psychiatric a.k.a kurang siuman.tp adakah aku akan buka buku ni??owh mungkin tidak....huhu...biler lah shamira nk insaf nie..


buku nieh yang aku pelik, aku nieh JM je kenape kne beli buku JT??? adakah gred akan dinaikan kepada U29? mungkin tidak...JM gred U19 je...hampeh...


buku dengan student memang x dapat nk dipisahkan bagai aur dengan tebing..tp pada aku buku tu penting time buat asignment & time2 nak exam jew...kasihan si buku...

knape la pengarang buku tuh x mo letak banyak gambar2 berwarna..semangat siket aku nk membace..hahaha...dah macam buku sekolah TABIKA KEMAS aku dulu...bestnye...


agak2nyer kalu jual buku2 tu semua ader ke orang nk beli ek???ade ker orang yang rajin membace lagi zaman sekarang nieh...sume orang dh maju, dok click2 kt depan PC je.....

adeyhh...susah la mcm nieh...terpakse lah simpan bagi anak cucu bace lak...hahaha

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~