JOM JOIN BLOG SAYE!!

02 September 2010

Peperiksaan 14 Bulan


study desk...yaww...i like that pink coror highlite...


Alhamdulillah, hari ini adalah hari paling happy pada aku dan mungkin juga pada batch Julai2009. Walaupun 31OGOS 2010 kita sambut merdeka, tapi bagi aku hari inilah kemerdekaan sebenar bagi student2 yang menduduki peperiksaan penting. No mo books, no more paper, no more pen, no more tension...hahahahaa






banyak jgak aku bace...tp berape percent je yg masok pale...hahaa


kamus nieh tyme exam jew ada..tyme x exam lawo je dok dlam kotak...hehee...




miss this lappy...walaupon burok tetap aku syg...








1September 2010
Peperiksaan pertama iaitu kertas 1(Sains Basik & Kejururawatan), soalan based on Anatomi & Fisiologi.  banyak dikaitan dengan pelbagai penyakit serta tindakan kejururawatannya. Soalan yang aku dok terpikir lagi sampai sekarang jenis-jenis ANEMIA??? aku x pernah taw pon anemia ader jenis, ingatkan anemia tuh anak tunggal..hahahaha...Dengan banggenya aku menjawab anemia teruk, anemia sederhana teruk, anemia paling teruk..wakakaka..macam darjah satu punya jawapan...tp cikgu aku pernah cakap kalu tak taw wat2 mcm taw jew...huhu yang penting kertas aku penuh tulisan...








2September 2010
Peperiksaan hari kedua, kertas 2(Perawatan Kebidanan & Komuniti), soalan based on apa yang aku buat kat labor room & kt klinik. So far soalan tu memg senang laa tp aku x sure lak jawapan aku betul ke x..hehe..Soalan yang aku paling x suke bila keluar gambar rajah Uterus...OMG...aku baca sekali imbas jew...naseb beik la ingt siket2 tapi bab Peritoneum dengan Perimetrium tuh dh tertuka...apesal lah aku buat peritonium kt dinding uterus...bende tu kan kat perot...bengong...tape la...3 markah je..hehe








So totally aku memg puas hati dengan soalan exam tu..Easy to do but hard to get high marks..Tapi x pe la, aku dah usaha setakat yang aku mampu je...dh x taw nk goreng pe dalam jawapan aku tuh. sekarang kne redha pada Tuhan je la. Semoga aku dengan kawan2 lulus dengan cemerlangnya...amin....






Habes je exam ingatkn seksa habis dh...tp aku terlupa ada pertandingan pantun jam 2petang..dengan pantuh x prepare sangat, baju pon x gosok lagik, dengan rase kepenatan perah otak aku kuatkan juga untok g bertanding..Pertandingan pantun nieh saringan untuk melayakan peserta dari sabah mewakili Sabah ke Melaka ntah bila...






Aku, Esah, Juma mewakili kumpulan Julai2009 berlawan dengan kumpulan Januari2010 (Junior), dyeorg x kurang hebatnya juga...Aku memang x prepare & seumur hidup aku nieh lah 1st ime aku join panton2...bertapa kurangnya markah kokurikulum aku..hahaha...














Perkara paling memalukan aku bila aku berdiri depan ramai orang untuk bercakap...sumpah aku gugup giler...dh la aku x taw nak jawab pe pantun tadi..aku tibai je panton yang aku dah buat kt bilik dulu...wakakaka..memag salah rima, x masok langsong maksudnya..lantak la yg penting aku jawab... Aku ase aku leh dapt tempat pertama kowt............ tp dari belakang la...hahaha






so sekarang aku nk count down nk balik kampong...oooo..balik kampong..ooo0O0OO..balik kampung...hati riang..lalalala.....
3,4,5,6,7,8 balik...yay.....

No comments:

Post a Comment

thanks my dear friends~~~