JOM JOIN BLOG SAYE!!

16 September 2010

Mesin ATM

Cerita ini bermula ketika aku pergi ke Bank Islam untuk keluakan duet....


Sambil berjalan berseorangan dengan menyanyi lagu "Baby"  by Justin Bieber secara solo didalam hati (nak hilangkan rase segan & hati yang gundah gulana a.k.a control ayu sekejap) aku menuju ker mesin ATM...ehh..menuju ker belakang orang yang tengah berbaris..duii..x suka aku beratur2 nieh.. dah macam nak ambik nasik kat dewan makan asrama plak..


Nasib begitu malang sebab kene beratur panjang giler.."Aku heran betul la..ape function Bank Islam tu buat tempat yang luas kalau mesin ATM "DUA" buah jew??? adeyhh..buat la banyak2 ciket x rugi pon"


Sambil menunggu giliran mencucok $$$, aku sempat mengusha mamat2 & pakcik2 yang ade depan aku nie...dalam hati aku "lembab tol laa macam sipot sedot...perut aku dah bawak lagu amy search dah ni..lapo giler, mesti cik eta, cik fiza, cik ida, cik esah dah habes makan kat kedai roti favorite kami...hurmmm"


.......................Beberapa minit kemudian.................


Tibalah giliran cik putri yang kiut miut nieh...Teettt..tett..teet..laju je tekan..konon nak laju sangat laa...Sambil tekan2 sambil tengok2 orang...nahh!!!...sekali bahase CINA la aku tekan..nk keluarkan kad semula nanti orang kate aku lembab pulak...Oleh kerana aku nk control cool , ayu, comel..aku pon wat2 la faham bahase cina tu...dalam hati "macamner aku leh tekan bahase cina lak nieh...adoii, mak aku dulu hanta sekola jawe jew...sekolah cina x sempat nak hanta...haha"...tp apasal bahase jawe aku x pass2 nieh???lau ader exam SPM bahase Jawa comfm aku gagal dengan jayanya...haha..

Orang kat tepi dah pandang aku senyum2 jew...dye ingat aku nieh cina kowt..hahaha..muke jawe macam nieh x de langsong darah cine..naseb beik aku hafal step by step kuakan duet kt ATM walaupon aku x faham tulisan cina...kunun hebat laa..haha...aku sbnarnyer nk cover malu jew....


Nampak sangat hari2 aku g kuakn duet sampai leh hafal step..lau Datin Jumidah taw nieh, habes la aku kne disekolahkan..."Simpan duet kak era, sape nk bayarkan hutang ko tuh..mak x nak bayarkan..." ayat same tiap kali aku tepon dye..hehehe.."baik mak, orang simapn la ket2 nieh.."


Lepas duet aku keluar, tanpa memandang keliling aku blah je teros dengan langkah yang sumbang...hilang keayuan & kesopanan aku...hahaha..lantak laa..aku dah malu giler...pasnieh aku nk wat slow2..biar orang belakang aku tunggu lame2..haha



p/s: Tumpukan pada kerja sendiri..jangan nk menyibuk hal orang lain.kalu dah silap, wat malu jew...hahaha

1 comment:

  1. apa-apapun, lakunan kena mantap... biar salah macam mana sekalipun, buat donno je.

    ReplyDelete

thanks my dear friends~~~