JOM JOIN BLOG SAYE!!

30 September 2010

Hati x tenang...

kenapalah dugaan datang bertimbun2...lepas satu, satu yang datang...4hb 10 due date untuk hantar majalah kolej...arghhh!!!!tensennya aku...kenapalah aku terima beban nie??

Result exam x diumumkan lagik, sebab Puan pengarah x balik dari KK sebab de konvocation kat sana..Lambatnya nak tunggu dya balik, aku nak taw macam mana result aku, teruka ker?gagal ek?lulus x?brp kalu lulus?layak ker?kne repeat ke?....semakin hari semakin aku tertekan...nampaknya cita2 aku untuk dapat best student tak kesampaian...sedih sangat2..tp memang patut aku x dapat pon...study pon last2 minit kan...aku redha je la ape yang aku dapat nanti...hope sangat dapat best...aku nak tebus kesalahan aku dulu sebab x dapat nak gembirakan mak abah masa SPM...Aku rase bersalah sangat bila tengok wajah mak abah hampa dengan aku...kenapa sedara2ku semua boleh dapat best aku x boleh??hmmm.........


Aku terpakse berjimat cermat kat sini, semuanya gara2 nak beli tiket flight balik kampung yang setakat seminggu dua jew...agak x berbaloi..tp kemanakah hala tujuan aku nak pergi kalu bukan balik kekampung???nak menumpang dirumah mak sedara sendiri aku malu, rumahnya sahaja dah penuh dengan ahli keluarga suaminya..nak tinggal dikolej seorang diri aku takot lak...last2 balik kampong je laa...sob3x...duet duet duet...mana nak cari duet??? sekarang baru aku taw susahnya x de duet..kalau lah dulu aku berjimat cermat mesti sekarang aku x payah sesusah nak pening2 kepala...

Seronok bila mak ayah, abang, akak, atok, nenek, bf masokan duet setiap bulan....leh jgak simpan2 kalu terdesak...aku nak mintak mak pon malu sekarang, sebabnya mak dah bayarkan Mara aku setiap bulan..x kan aku still nak menyusahkan dya...cukup banyak dya labur duet pada aku...ntah bila lah aku nak bagi kemewahan pada mak aku plak....nak mintak abah???lagi lah aku x pernah...segan giler kowt sebab dah kne sound ari tu...

lesen memandu dah mati, bil "berokband" untuk dua bulan x bayar, duet makan lagi, hutang buku yang aku x pernah nk bace lagik, duet baju uniform...arghhh...kenapalah banyak sangat duet nak guna nieh....tekanan betol laa...agaknyer kne carik sugar dady baru leh bersenang lenang kowt....Tapi aku nieh ingat mak abah lagik, iman masih kuat lagi dan taste aku bukan pada orang tue..

cte bab majalah kolej memg banyak laa x siap lagik...so far baru dapat 40 page daripada 120 page kne bikin...mati la katak....ape lagik aku nak isi dalam majalah tue????kalau lah kolej aku nieh de kelas macam kat skolah2 kebangsaan leh jgak letak pic banyak2....nieh setakat 5 kelas jew...adeyhh....pastu semua karya kiteorg terpakse kelentong..dah x de mase dah nak carik or nak soh student2 lain hantar karya...

dengan teknologi @ kepakaran yang kurang dari aku sendiri aku x dapat nak hasilkan sesuatu yang menarik...sedihnya...kalau lah aku nieh kaya, aku bagi je kat company majalah, biar dye bikinkan...mest hasilnya superrbbb....


bila lah aku nak rasa tenang nieh...dah seminggu aku x keluar banda...sob3x...aku windu nak g parkwell...nak g beli baju baru, nak beli kasot, nak beli jeans, nak beli jajan... arghhh....tensennyerrrrrr....aku nak balik kampongggg....





...leh jadik gler ketawa guling2...

2 comments:

  1. ckp kt org jgn membazir. tp die membazir blh. dunia2. =]

    ReplyDelete
  2. bile rmase org mmbazir?????x pernh pon..dulu je taw..

    ReplyDelete

thanks my dear friends~~~